Träningsmatch

Idag har jag spelat min första match för säsongen. Även om det bara var en träningsmatch så var det ändå min första match för säsongen.

 

På träningen igår kväll så ropade Nicklas till sig laget och sa att vi hade blivit erbjudna att spela en träningsmatch mot AIK , YES, lite roligt motstånd tänkte jag. B-jun sa han sen. Jaha, vad är dom då typ 15-16?? Det här kan ju inte blir roligt, möta AIK:s B-jun från ishockey i innebandy. Det kändes konstigt.

 

Sen när han frågade vilkna som skulle med så höjde dom flesta på träningen handen, även dom som bara tränar med laget höjde handen, och då frågade Nicke mig:

- Ska du med???

- Jaa, det ska jag, svarade jag.

- Bra, då står du för dom.

 

WHAT??? HAR DU LOVAT ATT VI SKA FIXA EN MÅLVAKT ÅT DOM???

 

Sen så kom matchdagen. Matchen började kl. 11.00 och vi for från Byske 10.30 och det kändes lite tight om tid, men det är ju inte någon riktig match. Men det var riktigt kul, för även om vi tränar innebandy jättemycket (!) så hade "vi" det svårt mot AIK för AIK spelade nästan som om det vore en hockeymatch och det gjorde allting så mycket roligt.

Första matchen vann Byske med 7-5, men den andra matchen vann AIK med 8-7 och det kändes kul att dom kunde vinna över ett innebandylag bara sådär. Men det var jättekul.

 

Nu måste jag slå in lite klappar inför imorgon, packa upp grejerna från imorse och göra mig iordning för Hson med familj ska komma på besök snart.

 

Jag avslutar med att säga:

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0