Måndagens arbete

Den här dagen har varit sisådär. Började dagen med en redovisning som vi skulle ha. Vi hade gjort ett träddiagram och en grafisk profil till klassens hemsida som vi nu skulle visa upp. Jag hade fått i uppdrag att gör den grafiska profilen och det gick ganska bra tills dess vi upptäckte att logotypen var gjord med en mörkblå bakgrund, samma som till startsidan, och dom andra sidorna var inte i mörkblå utan dom var i röd, gul, orange och grön så det gick inte så bra, men det kunde läraren godkänna. Vi var dessutom tvungna att redovisa den idag, annars skulle vi få IG på projektet och då även vara i farozonen för ett IG även på hela kursen för att dom flesta i klassen hade haft problem med provet som var tidigare. Men vi klarade det och tur var det. Hoppas jag...

Sen hade vi samma lärare även på nästa lektion och då klagade han på att vi hade gjort så dåliga logotyper/banners till projektet så då fortsatte vi med lektionen som var innan och gjorde helt nya logotyper/banners till hemsidan i Photoshop och dom vart ganska bra faktiskt. Jag använde mig utav en 3D-boll och ett stycke HTML-kod i min banner samt. en inloggningsektion. Också klassens namn såklart.


Sen var det dags för lunch, nåt kebabkyckling aktigt i en wook med ris. När man blandade det så såg det nästan ut som barnmat och smakade skit. Och vi fick inte lunch förrän kl. 12.00 när vi egentligen ska ha lunch kl. 11.45 så man var ju inte glad på lärarn då inte. Men det kontrades av att vi inte hade nästa lektion förrän kl. 13.30 och det var individuella valet där jag hade prov, kul va... ett prov och en redovisning samma dag. Men jag tyckte att provet gick bra, vi hade dessutom fått förra måndagen ett papper med frågor som han tyckte att vi skulle göra och nu när jag tittade på provet så såg jag att det var EXAKT samma frågor bara att han hade bytt namn på det, från "Frågebatteri" till "Prov". Då ångrade jag att jag inte hade läst på frågorna bättre. Men nu är det provet gjort så då har sovmorgon till 12.20 på torsdag :D Lyxartat...

Nu ska jag bara slänga i mig något att äta och sen så ska jag köra upp till Andrej och hjälpa honom med datorn. Den "stackarn" kan inte få igång datorn så då ska jag fara upp och se om det är något som jag kan hjälpa honom med. Sen efter det blir det innebandyträning för mig kl. 20.00 så då blir det kul att få fara och träna :)

Ha så kul så hörs vi imorgon...

Kommentarer
Postat av: j

Hej Nils!



Kul att du också börjat blogga!



En sak bara....När du länkar till mig i din blogg får du gärna länka till hela hemsidan, inte bara till ramen där bloggen ligger.



Alltså, www.skebo.ac/jannelindberg



Hälsningar: Janne

2008-12-08 @ 20:08:42
URL: http://www.skebo.ac/jannelindberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0